DESCUBIERTA UNA MOLECULA QUE ESTIMULA LA MEMORIA EN RATAS

RESUMEN

Un equipo español ha identificado un péptido que sirve para activar la memoria. La molécula (un trozo de proteína) se ha ensayado en ratas y su forma de actuación es que moviliza más receptores de neurotransmisores.

La clave del trabajo está en mejorar las conexiones sinápticas (las de las neuronas) de la zona del cerebro encargada de formar la memoria, el hipocampo, dice el investigador.

El ensayo se ha hecho con ratas, por lo que cualquier posibilidad con humanos es a largo plazo. Se hicieron pruebas a varios niveles, uno de ellos el del comportamiento. El resultado fue que la memoria del animal mejoraba tras recibir inyecciones en el cerebro del péptido.

También se han hecho pruebas de laboratorio más concretas como mediciones de funcionamiento electrofisiológico de cultivos de neuronas y también anestesiando al animal.

En el experimento se inyecta el péptido directamente en el cerebro del animal. Pero la molécula también se puede administrar inyectándola en la sangre porque traspasa la barrera hematoencefálica. Este límite es el que separa los dos medios-el cerebro de la sangre-, y con cada fármaco hay que probar, ya que unos pasan y otros no.

Esto puede ayudar en un futuro si se desarrolla un tratamiento basado en este péptido, ya que estos, por su naturaleza, no se pueden dar por vía oral ya que las enzimas digestivas los degradan. El péptido podría servir a largo plazo para combatir el alzhéimer y otras enfermedades.

OPINIÓN PERSONAL

Este artículo me parece muy interesante ya que puede ser un gran descubrimiento aunque a largo plazo. Espero que sigan investigando esto y que pueda en un futuro ayudar a combatir enfermedades que hoy en día aun no tienen cura.

FUENTE ORIGINAL

La fuente original aporta que este péptido inicia una cascada de eventos dentro de la neurona que se traduce en la facilitación de la plasticidad sináptica. Específicamente, encontramos que el péptido desencadena la entrega de un tipo específico de receptores de glutamato (receptores AMPA) a sinapsis en una región del cerebro llamada hipocampo, que es conocido por estar involucrado en múltiples formas de aprendizaje y la memoria. Por eso este péptido puede ayudar a combatir enfermedades relacionadas con la memoria como el alzhéimer, autismo y varias formas de retraso mental.

ENLACES

Periódico EL PAIS:

  http://sociedad.elpais.com/sociedad/2012/03/05/actualidad/1330952600_959892.html

Fuente original:

 http://www.plosbiology.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pbio.1001262

No laberinto acuático de Morris ensáiase a aprendizaxe dos ratos. Hai unha melloría  ao longo dos catro intentos diarios, e no 2º día con respecto ao 1º. Pero os resultados medios dos tratados co péptido FLG (puntos negros) son mellores que os ratos sen tratar (puntos blancos)

Figure 2. FGL enhances spatial learning. doi:info:doi/10.1371/journal.pbio.1001262.g002

Advertisements
Esta entrada foi publicada en Curso 2011-2012, Saúde. Ligazón permanente.

4 Responses to DESCUBIERTA UNA MOLECULA QUE ESTIMULA LA MEMORIA EN RATAS

  1. O artigo está ben pero non explicas como nos pode axudar ese futuro tratamento, ou eu non o entendin ben, e non puxeches ningunha imaxe, pero iso é secundario.
    A fonte orixinal é ampla e boa xa que nos explica algo máis o que é o péptido.
    É moi interesante o artigo.

  2. Paréceme un artigo moi interesante, xa que estes experimentos e investigacións, a longo prazo poderían servir para tratar enfermidades que a día de hoxe están moi presentes na sociedade como é o alzheimer, e poderían levar a encontrar unha selección definitiva a estás enfermidades. Bo artigo.

  3. marcosnb di:

    esta bastante ben, deberías aportar máis datos, polo demais esta ben, a opinión persoal poderíala ampliar un pouco pero polo demais esta bastante ben, o artigo e moi interesante.

  4. Como as publicacións en PLoS (Public Library of Science) están abertas ao público, temos acceso ao artigo completo, que ten moitas cousas interesantes. Por exemplo, ¿como se pon a proba a mellora na memoria do animal?. No apartado final de “Material e Métodos” indican que utilizan o labirinto acuático de aprendizaxe espacial de Morris

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:MorrisWaterMaze.svg

    … na que o rato quere sair dun pequeno estanque buscando a única saída que está sumerxida e non resulta visible. Ten unha referencia espacial nun lateral que lle permite orientarse, de modo que os que aprenden millor rematan por atopar a saída nadando menor distancia.

    No gráfico que coloquei ao final do post podedes comprobar que os ratos tratados co péptido FLG (puntos negros) de control aprenden máis rápido, polo que nadan distancias menores xa que atopan antes a saída. Os ratos de control (puntos brancos) tamén aprenden, pero menos.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s