Dormir para limpiar

Limpieza cerebralUn estudio realizado por investigadores de la Universidad de Rochester, en Nueva York, ha demostrado que dormir tiene una función más importante de la que se creía hasta ahora. Ayuda a limpiar nuestro cerebro mediante el sistema g linfático que elimina toxinas dañinas de deshechos de células.

Se descubrió que el proceso de eliminar el beta-almiloide (principal componente de las placas seniles frecuentes en enfermedades neurológicas como el Alzheimer) es más activo, tiene más velocidad cuando dormimos que cuando estamos despiertos.

Para saber esto, utilizaron tecnología de imágenes de última generación (microscopia de excitación de dos fotones) que permitió a los investigadores ver el comportamiento de un ratón vivo.

A partir de este sistema, también pudieron ver que mientras dormimos hay un aumento del 60% en el espacio intersticial lo que hace más fácil el intercambio del líquido cefalorraquídeo con el líquido intersticial (líquido que se encuentra entre las células).

La hormona noradrenalina está menos activa lo que lleva a que los investigadores crean que controla la contracción y expansión de las células durante estos cambios.

Este proceso de limpieza se lleva a cabo mientras dormimos debido a que la cantidad de energía necesaria es tanta, que el cerebro no tendría suficiente mientras estamos despiertos ya que tiene que procesar información.

http://noticias.tudiscovery.com/dormir-limpia-el-cerebro-y-aleja-enfermedades/

El artículo original está en la revista Science donde podemos ver simplemente el resumen del artículo original.

Este experimento resulta muy interesante porque el cerebro es uno de los órganos más esenciales para los humanos y saber su funcionamiento es muy importante para en un futuro poder evitar algunas enfermedades que le afecten. El resultado de esta experiencia, nos ayuda a ver la importancia que tiene dormir y por eso la falta de descanso trae tantas consecuencias negativas.

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Esta entrada foi publicada en Curso 2013-2014, Neurociencia / psicoloxía. Ligazón permanente.

10 Responses to Dormir para limpiar

  1. 1) Gústanme algunhas cousas, como que poñas un vínculo onde se explique a modalidade de microscopía usada.

    2) A fonte da que partes é un puco descoidadada na lectura e tradución do orixinal:
    > Escribes ”Ayuda a limpiar nuestro cerebro mediante el sistema glinfático” porque en Discovery din “el sistema de limpieza del cerebro llamado sistema glinfático…”ainda que máis adiante aclaran que en realidade “Dicho sistema cumple la misma función que el sistema linfático en el cuerpo”. Na túa fonte orixinal o comentario é: [this system transports waste-laden cerebrospinal fluid (CSF), before the discovery of this “glymphatic system,” as Nedergaard has dubbed]. Como ves o de glinfático está entre comillas porque é un apodo, non un tecnicismo.

    > Parecen ter un problema na contextualización dos números, porque cometen dous erros. Busca na túa fonte orixinal cal sería a redacción correcta de:
    >>> “Otro de los descubrimientos de este estudio fue que las células en el cerebro se achican en un 60 por ciento mientras se duerme”
    >>> “Con ella fue posible ver que el procedimiento era casi diez veces más activo cuando éstos dormían y que el cerebro eliminaba mayor cantidad de beta-almiloide”

    3) Ademais, tes un problema coa elección do artigo orixinal, que ilustra moi ben a posibilidade que xa vos adiantaba nas instruccións:
    [O mesmo sucede cando o buscador conduce a un pequeno artigo nas seccións de novas / cartas / comentarios das revistas académicas. Verás que non aparece a estrutura típica [Titulo + Autores + Abstract]. Trátase de artigos de opinión ou divulgación de nivel, pero tampouco son a fonte orixinal, pero poden ser moi útiles para entender temas complexos].

    Fíxate que o teu vínculo manda á sección News>>ScienceNow, e quen escribe “Emily is a staff writer at Science” , é dicir, unha empregada da revista, non unha investigadora de neurociencia.
    A tal Emily xa aclara que ‘The new work, published online today in Science…´ e tamén ten o detalle de incluír o vínculo, de modo que non tes máis que picar nel e chegar ao verdadeiro artigo orixinal!!.

    Chegarás ao resumo, pero podes observar na parte superior un enlace que di ‘Read Full Text to Comment’ que che da acceso ao artigo completo. Por certo, agora vexo que o de “sistema glinfático” finalmente ía en serio [These pathways were named the glymphatic system on the basis of their dependence on astrocytic aquaporin-4 water channels and the adoption of functions homologous to peripheral lymphatic removal of interstitial metabolic byproducts]

    4) A túa opinión pasa por alto a conclusión máis obvia sobre a relevancia deste tipo de inverstigacións. Por se estás despistada, pódeste facer unha idea lendo o parágrafo co que se incia o artigo orixinal:

    Despite decades of effort, one of the greatest mysteries in biology is why sleep is restorative and, conversely, why lack of sleep impairs brain function (Sleep deprivation reduces learning, impairs performance in cognitive tests, prolongs reaction time, and is a common cause of seizures. In the most extreme case, continuous sleep deprivation kills rodents and flies within a period of days to weeks. In humans, fatal familial or sporadic insomnia is a progressively worsening state of sleeplessness that leads to dementia and death within months or years.

    5) Clasifica o teu artigo escollendo unha CATEGORÍA.

    6) Cando teñas os cambios feitos indícamo contestando a este comentario.

    • Os cambios xa están realizados.

      • BEN, un aumento do 60% no espazo intersticial NON é equivalente a unha diminución do 60% no volume das neuronas! (este espazo é unha pequena fracción do volume total)

        > Vexo que o teu post está moi comentado. Lembrade en todo caso que a experiencia e medicións fixéronse en cerebro de rato.

  2. María Espiño Albela di:

    Este experimento trae unha información moi interesante. Saber o importante que é descansar e dormir é moi importante xa que axudará a nosa vida e ó noso día a día. Unha noticia de gran curiosidade na que se pode coñecer como traballa o noso cerebro mentras dormimos, algo do que non se sole estar moi informado.

  3. El tema de este artículo trae mucho interés por lo mucho que nos gusta dormir. Quizás hayas usado demasiados tecnicismos para explicarlo, aunque la información está bien recogida. Este descubrimiento puede llevarnos a un gran avance en el conocimiento de nuestro cerebro y ayudar en la curación de muchas enfermedades. Has escogido una buena noticia.

  4. Pareceume un artigo moi interesante porque o cerebro e un dos órganos sobre o que hai máis incógnitas e costa moito resolvelas, xa que non se pode obter información del facilmente. Con este avance científico ademais de acercarnos a como funciona o cerebro sírvenos para conciernos da importancia de dormir, un aspecto básico da vida, ao que as veces non se lle da a suficiente importancia.

  5. alexrouco358 di:

    Na miña opinión este artigo é moi interesante posto que trata un tema tan común e a vez tan descoñecido como a importancia que ten descansar determinadas hora para que o principal órgano do noso corpo poida levar a cabo as súas funcións de forma correcta. Grazas a este e outros artigos podemonos ir concienciando do importante que é realmente descansar o tempo necesario.

  6. monterolopezyolanda di:

    Pareceume un artigo moi importante, posto que ás veces non se lle da suficiente importancia ás horas de descanso que deberíamos ter, aquí indícase que, mentres que durmimos, o cerebro leva a cabo moitas funcións que non podería levar cando estivesemos despertos, por falta de tempo, xa que o cerebro ten que realizar moitas outras funcións, por iso unha das principais funcións da vida é o descanso de horas adecuadas.

  7. Ainda que continuamente nos informan dos beneficios do sono reparador durante un número de horas de entre 8 e 10 diarias, a verdade é que co ritmo imposto na sociedade de hoxe en día é moi dificil. O problema é que ese ritmo de vida provoca estrés, e o estrés vai afectando a calidade do sono e produce insomnio o que acaba afectando a saúde. Na miña opinión, o ritmo de vida actual acabaría afectando á saúde e a calidade de vida da xente.Por eso este artículo pareceme moi interesante porque podemolo tomar para reflexionar sobre as consecuencias do ritmo de vida que levamos

  8. Me parece una noticia bastante interesante. La verdad es que tendríamos que ser más conscientes de lo importante que es dormir, ya que es un proceso muy importante para nosotros, para el descanso de nuestro cuerpo y, lo que no sabía, que además ayuda a limpiar el cerebro.
    Me parece muy bueno saber todas estas investigaciones e informaciones sobre el cerebro humano, puesto que nos conciencia a llevar una adecuada alimentación y también lo importante que es tener un buen descanso.

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