LA TIERRA ES INVADIDA POR UN METEORITO .

El asteroide que explotó este mismo año en Rusia fue el mayor accidente desde 1908. Cuando entró en contacto con la atmósfera su masa era 12000 -13000 toneladas métricas , con una velocidad de 19 kilómetros por segundo y a una altura entre 45 y 30 kilómetros. Estaba fracturado y por lo tanto el cuerpo se rompió en pedazos. Al romper, estalló y desprendió un gas a la altura de 27 kilómetros. Esta bola de fuego que atravesó el cielo y brilló 30 veces más que el sol, tenía una energía equivalente a 500 kilotones y la energía cinética fue absorbida por la atmósfera. Esta roca pertenecía al cinturón de asteroides por su composición de mineral y se cree que puede ser de las órbitas comprendidas entre Júpiter y Marte .

Las ondas de choque resultantes de la explosión dejaron a más de 500 personas heridas en salas de emergencias de la ciudad por numerosos cortes, de las cuales 34 tuvieron que ser hospitalizadas. La explosión también produjo que miles de ventanas se rompieran.Desde la agencia Militar, el portavoz Yarslavl Roshupkin señaló que un profundo cráter de 6 metros se encontró en la región, el cual seguramente sea el resultado de algún fragmento desprendido por la explosión de meteorito. Gracias a los vídeos de impacto, grabados por  aficionados, los astrónomos  tienen información para hacer cálculos de trayectorias de meteoritos  que utilizando solo la física no podrían tener.

De los millones de asteroides cercanos a la tierra, unos a 10 y 20 metros de diámetro, solo 500 han sido catalogados. Objetos similares a este gran meteorito golpean nuestro planeta, lo que nos hace plantearnos que el de Chelyabinsk no sea un suceso aislado y que no pueda repetirse en cualquier momento y lugar.

SIMULACION ROCA ENTRANDO ATMOSFERA

SIMULACIÓN DE LA ROCA ENTRANDO EN LA  ATMÓSFERA

En mi opinión, este tema me parece muy interesante debido a que cada vez es más frecuente la aparición de nuevos meteoritos en nuestro planeta, aunque nosotros no nos damos cuenta  o no estamos informados, casi todos los días nuestra atmósfera esta bombardeada por pequeños meteoritos y el riesgo al que estaríamos expuestos es incalculable. Creo que no sólo no tenemos información  sobre los sucesos de impactos, si no que tampoco la tenemos sobre cómo actuar ante uno de ellos, teniendo en cuenta que cada vez son más habituales verlos por nuestro cielo, y lo que pasó en Rusia puede que fuese una llamada de atención.

 

El artículo de divulgación se encuentra en la revista “Nature International Weekly Journal of Science”, de 6 de noviembre de 2013: http://www.nature.com/news/risk-of-massive-asteroid-strike-underestimated-1.14114

Los artículos originales son:

1. Borovicka, et al. The trajectory, structure and origin of the Chelyabinsk asteroidal impactor. Nature, http://dx.doi.org/10.1038/nature12671 (2013).

2. Popova, O. P. et  al. Chelyabinsk Airburst, Damage Assessment, Meteorite Recovery, and  characterization. Science, http://dx.doi.org/10.1126/science.1242642 (2013).

3. Brown, P. G. et al. A 500-kiloton airburst over Chelyabinsk and an enhanced hazard from small impactors. Nature, http://dx.doi.org/10.1038/nature12741 (2013).

Advertisements
Esta entrada foi publicada en Cosmos, astrofísica, planetas, Curso 2013-2014. Ligazón permanente.

3 Responses to LA TIERRA ES INVADIDA POR UN METEORITO .

  1. 1) Faltan os vínculos a (a) artigo de divulgación do que partes (b) artigo orixinal
    >>Sabendo cal é o material de partida poderíase entender mellor o que escribes, porque hai exemplos de tradución automática mal revisada como “Debido a este impacto los astromenos pueden utilizar la información rápidamente disponible de electrónica de consumo” ???. Supongo que o texto se refería a que hai numerosas gravacións da caída do obxecto realizadas cos móbiles dos habitantes da zona. Hai que coller as ideas principais do texto e reescribilas, senón nótase mpoito a mala taradución do inglés e queda un estilo nefasto.

    2) Indicas que a fonte orixinal está en Nature International Weekly Journal of Science”, é dicir, na revista Nature, que non debemos citar como un “periódico”. Na revista hai un par de noticias relativas ao meteorito de Chelyabinsk, supoño que te refires á primeira (Russian meteor largest in a century). Calquera delas trae videos que podes incrustar.

    En realidade a noticia en Nature ilustra moi ben a posibilidade que xa vos adiantaba nas instruccións:
    [O mesmo sucede cando o buscador conduce a un pequeno artigo nas seccións de novas / cartas / comentarios das revistas académicas. Verás que non aparece a estrutura típica [Titulo + Autores + Abstract]. Trátase de artigos de opinión ou divulgación de nivel, pero tampouco son a fonte orixinal, pero poden ser moi útiles para entender temas complexos].

    Se fas unha busca cos termos “Chelyabinsk meteor” atoparás algunha fonte máis técnica. Tamén se vas directamente a esta entrada da wikipedia en inglés, verás na bibliografía cantidade de enlaces técnicos.

    >> Con posterioridade ao ten post (14 Nov), as revistas Nature e Science publican artigos sobre este tema, que son auténticas fontes orixinais. No post de Iván, tes un enlace á presentación destes articulos procedente da na sección de noticias de Nature.

    3) Coloca una imaxe co seu pé ou incrusta un vídeo.
    4) Se ves algún video do bólido caendo poderías reconsiderar a túa opinión de “nos deberían explicar como reaccionar ante tal suceso”
    5) Selecciona unha categoría para o post
    6) Cando teñas os cambios feitos indícamo contestando a este comentario.

    • 1) Xa están engadidos os vínculos do artigo de divulgación e os orixinais.
      2) Xa está retificado o do artigo orixinal. O artigo de divulgación é o de 6 de novembro, no que aparecen como “references” ó final os artigos orixinais. Ainda que estes foron publicados o 14 de novembro, xa estaban dispoñibles na versión on line o día 6 e foi os que utilicei para a versión primeira do post.
      3) O video e a imaxe xa están incrustados.
      4) Aínda que non incluira ó principio videos do bólido, despois de velos sigo tendo a mesma opinión de que non temos información suficiente de cómo actuar no caso de novos sucesos.
      5) A categoría está seleccionada como a de “cosmos, astrofisica, planetas”

  2. BEN, está moi mellorado todo, especialmente a redacción do post.
    > Tamén están moi ben expllicadas no teu comentario as modificacións realizadas. Grazas.
    > Respecto ao punto (4): non podes facer nada, da igual que o vexas ou non caer, é cuestión de lotería. Pero non é certa a túa afirmación de que “cada vez son más habituales”

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s