PROTEÍNA REPARADORA

Acumulación de células mutadas y desarrollo de cáncer de piel debido a la deficiencia de la proteína LBK1.

El cáncer de piel y el envejecimiento prematuro de la piel, son producidas por el impacto de la radiación ultravioleta en la piel.Este tipo de daños se encuentra en personas que están expuestas a esta radiación ultravioleta un numero de horas elevado a lo largo de su vida.

Recientemente un equipo de investigadores descubrieron que una proteína podría reparar el daño producido por esta radiación, evitando así el desarrollo de enfermedades como el cáncer de piel y el envejecimiento prematuro de la piel.

Esta proteína ( LBK1 )  actúa de reparadora del ADN según el artículo publicado en LaVozdeGalicia.es que está basado en un estudio publicado en la revista Plos Genetics. Este estudio, realizado con ratas, a las que se les ha reducido la cantidad de la proteína LBK1, se obtienen resultados en los que las ratas en las que se ha reducido esta proteína desarrollan tumores relacionados con la radiación ultravioleta en un mes y las ratas con LBK1 tardan hasta cinco meses en desarrollarlos.

Esta proteína no solo actúa de reparadora del ADN si no que hace que las células con el ADN dañado sean mas resistentes a la muerte. La falta de esta proteína produce la acumulación de células mutadas lo que desembocaría en un cancer de piel.

Este descubrimiento podría ayudar a la prevencion de estes tipos de cáncer, ya que si un ser humano tiene una deficiencia clara de esta proteína seria un síntoma claro del desarrollo de una mutación, por lo que se podría empezar a tratar esta enfermedad y de esta manera evitar su desarrollo.

DIFERENCIAS

OPINIÓN PERSONAL

Este artículo me llamo la atención y me parece interesante porque creo que con este descubrimiento se podrá identificar previamente a las personas que posiblemente desarrollen esta enfermedad con lo que se podría comenzar a tratar con antelación evitando un número elevado de personas con cáncer de piel, lo que además evitaría también la muerte de personas causada por esta enfermedad. Además me gustan los temas en los que se investigan las causas de enfermedades, posbiles curas para estas.

Advertisements
Estas entrada foi publicada en Bioloxía celular, Curso 2014-2015 coas etiquetas , , . Ligazón permanente.

4 Responses to PROTEÍNA REPARADORA

  1. Localizas a fonte orixinal, pero non utilizas a información que trae. Isto fai que no apartado correspondente só teñas 1 punto de 3. Pero ademais impide que a fagas unha valoración adecuada na parte de opinión persoal (“creo que con este descubrimiento se va a poder evitar un número elevado de personas con cáncer de piel”). Sinalo un par de detalles para axudar a valorar a importancia dos seus resultados:

    >>1< A Voz de Galicia recolle, por mediación de EFE, a información contida na nota de prensa do “Vall d’Hebron Institut de Recerca”. Curioso, se miras abaixo nesta nota, comprobar que medios rexistran a noticia e cales non. Será isto unha mostra da súa importancia?. Tampouco aparece a noticia nos diarios británicos, nin no NYT, nin nos diarios franceses; nunha busca en francés a proteína LKB1 aparece asociada a outras enfermidades (Alzheimer, diabete, cancro de peito, de pulmón). Isto último non é raro, xa na introdución do artigo en PLOS podes ler que:
    ‘LKB1/STK11 is a ubiquitously expressed and evolutionary conserved serine-threonine kinase. LKB1 was first identified as a tumor suppressor gene (…) and is involved in a number of biological processes such as cell cycle control, cellular energy metabolism and cell polarity’

    >>2< Os autores simplemente din, ao final do seu resumo: ‘the data suggest that reduced amounts of LKB1 protein in skin could be a risk factor for UV-induced skin carcinogenesis in humans’.

    > En resumo, explica algo do que veña na fonte orixinal (incluíndo o concepto de ‘haploinsufficiency’ e o de ‘apoptosis’.

    > Tes que indicar tamén a procedencia da imaxe.

  2. Serxio Duro di:

    Moi ben Cristian!! Un artigo moi interesante que, sen dúbida algunha, será positivo para a sociedade se é que esta proteína consegue reparar o dano producido polas radiacións do sol.
    Sen embargo, algúns erros que atopei é que non nomeas os efectos que ten a radiación ultravioleta. Tan só pos que produce “Cancer de piel y envejecimiento prematuro”.
    Si, está ben… mais hai outros efectos moi importantes. Os uv tamén afectan á vista procando cataratas, chegando a producir (nalgúns casos) a ceguera.
    Agora teño unha gran dúbida… esta proteína tamén repara este tipo de danos???

    Saúdos!!

  3. Ismael Liñares Martínez di:

    El tema escogido me parece muy interesante y al que se le podrá sacar mucho partido, lo único que me surgió al leerlo la duda de si esa proteína la tenemos en nuestro cuerpo y si se puede aumentar, ya que en el exprimiento con las ratas se hace referencia a que se la reducieron.

  4. Iraima Fernández di:

    É un artigo moi interesante e moi ben escollido xa que o tema do impacto solar e os seus efectos están moi ao día debido á ruptura da capa de ozono, e que se atopen métodos para reducir o seu impacto en nós, podería ser moi beneficioso.
    Pola contra non queda moi claro o concepto “de ya que si un ser humano tiene una deficiencia clara de esta proteína seria un síntoma claro del desarrollo de una mutación”, xa que isto non ten que ser precisamente así.É factor que depende da zona de onde vivas e as medidas de protección que empregues. Unha persoa que vive en Austrlia e ten unha deficiencia de esta proteína, sería moito máis perxudicial para ela, ca outra que vive en Norguega, que seguramente non lle afecte o máis mínimo; tanto pola súa exposición solar como pola situación da atmosfera no seu ambiente xeográfico.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s