La medicina regenerativa, una realidad cada vez más cercana.

La ingeniería tisular es uno de los campos más prometedores de investigación y con frecuencia nos ofrece avances antes inimaginables. El último de éstos ha sido el desarrollo de un modelo de intestino delgado funcional. Un grupo de investigación de Ohio (EEUU) ha logrado imitar las características funcionales del órgano. Para ello realizaron cultivos de células madre (iPS humanas), que fueron posteriormente transplantadas en ratones. El resultado fue un “organoide” que una vez implantado en la cápsula del riñón de varios ratones, crecía hasta alcanzar una estructura compleja con una funcionalidad similar al intestino humano. Diferentes especialistas en Gastroenterología destacan la importancia de este modelo que se ha desarrollado, ya que el intestino es un órgano complejo con gran variedad de células con funciones muy diferentes y facilitará su estudio.

El modelo desarrollado es tan parecido al humano que se han conseguido diferenciar linajes celulares típicos del intestino humano. No sólo a nivel celular hay semejanza sino que han conseguido presencia de enzimas típicos a nivel entérico humano como son lactasas, sucrasas o dipeptidasas.

En mi opinión La importancia de esta investigación radica principalmente en una nueva demostración del poder de las células iPS. Gracias a ellas podremos obtener modelos anatomofisiológicos donde poder entender la patogenia de las enfermedades y en un futuro cercano poder obtener incluso órganos “a la carta”, reduciendo las temibles listas de espera por un trasplante, y la cuenta atrás que supone para los pacientes que ven como cada día se les va escapando la vida a la espera de ese aviso que no llega.

Representación de esquemática del desarrollo de organoides intestinales humanos a partir de células madre pluripotenciales, y transplante bajo la cápsula del riñón para producir tejido intestinal humano maduro

fonte 

Fonte Orixinal

Advertisements
Esta entrada foi publicada en Bioloxía celular. Ligazón permanente.

5 Responses to La medicina regenerativa, una realidad cada vez más cercana.

  1. Xa reescribin o artículo, canbiei a foto e fixenlle uns axustes mais. (non aparece no lugar do primeiro porque non sei a donde lle toquei e elimineino sin querer)

  2. BEN, isto está moito mellor.
    Engades información do orixinal (como nome das enzimas) e opinión persoal, pero deberas explicitalo, para facilitar a avaliación de cada apartado. Por exemplo, dicindo:
    – “No artigo orixinal, mecionaban que as enzimas funcionais detectadas eran…”
    – “Na miña opinión, …(último parágrafo)”

    Tes equivocado o vínculo da imaxe, cando clicas nela, vai ao artigo de El Mundo, en lugar de ir á imaxe con maior resolución-

  3. Si, pero agora non vai a ningún sitio máis que a Google imaxes! Fixeras desaparecer a versión anterior, polo que faltan tamén os meus comentarios. Recuperei a primeira versión, que volve estar no sitio corespondente á súa data (30-Nov).
    Reproduzco aqui algo que che escribía cando fixen a primeira corrección, e onde proporcionaba xa o vínculo áo índice das imaxes do artigo orixinal:

    > O artigo de Nature trae imaxes, a baixa resolución. Xa vos dixen que tecleando en Google o título completo dalgunha das figuras, é probable que leve ao lugar da revista onde teñen as imaxes con maior calidade (neste caso aquí). Así que colle unha imaxe da revista orixinal, busca un pé de imaxe máis preciso (por exemplo, eu recortei ista e peguei o pé de foto orixinal; pero para poñer algo así no blog habería que traducilo, e mirar no Abstract que quere dicir HIO e hPSC).

    Por exemplo, pegando en Google o comezo da lenda da primeira figura do artigo de Nature (‘Schematic representing development of HIOs from hPSCs’), das con este enlace onde tes a figura e lenda con moi boa resolución. Este sería o enlace que podería poñer para cando se clica na imaxe

  4. Juanjo Carro Mareque di:

    Muy interesante el tema de este trabajo, es increíble como la ciencia avanza a pasos agintados, hasta el punto en que es capaz de crear órganos. Es una pena que la mayor parte de los gobiernos apenas invertan capital en ella, sobre todo cuando se trata de la investigación sobre la salud humana, es decir, en salvar vidas.
    Por otra parte, haces una muy buena redaccion , pero creo que deberías defenir determinados conceptos para que te quede un trabajo más completo como por ejemplo engeniería tusilar.
    Te falta en enlace de la imagen.

Deixar unha resposta

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s